dijous, 9 d’abril del 2009

El Dalai Lama diu de l'humanitat...


Una bona amiga, Carme Paradell, ha volgut compartir amb mi una preciosa presentació digital (és el que anomenariem, amb marca, un "Power Point"??), on pregunten al Dalai Lama què li sorprèn més de la humanitat. Les seves respostes, agudes i agosarades al mateix temps, ens posen en un context de contradicció al qual sovint no estem acostumats. Com que m'han cridat tant l'atenció, i m'han fet pensar, i m'han tocat per dins, he volgut compartir-ho en el meu blog personal. Ara que estem de Setmana Santa, per a molts cristians la reflexió convida a fer-se més present a la vida; i per a aquells que no ho siguin, un lama tibetà, ni que sigui el Dalai, no farà cap nosa mai perquè diu veritats de peu i pes.

- Què li sorprèn més de la humanitat, Dalai Lama?

- El que més em sorprèn són els HOMES...
  1. perquè perden la salut per guanyar diners, i després perden els diners per recuperar la salut...
  2. perquè s'obsessionen pel futur i no pensen en el present, i després es perden el present i no viuen el futur...
  3. i perquè viuen com si no haguessin de morir mai, i moren com si mai haguessin viscut...
I per què serà que som així?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada